Οι τρεις μεγάλες αλλαγές με την ηλεκτρονική τήρηση των βιβλίων.

Print Friendly, PDF & Email

Οι τρεις μεγάλες αλλαγές με την ηλεκτρονική τήρηση των βιβλίων.

Τρίτη 6 Αυγούστου 2019

Οι τρεις μεγάλες αλλαγές με την ηλεκτρονική τήρηση των βιβλίων

Η ηλεκτρονική τήρηση των βιβλίων που ανακοινώθηκε ουσιαστικά αποτελεί μόνο το πρώτο βήμα.

Αντιμέτωπο με συνήθειες δεκαετιών, τεχνικές δυσκολίες αλλά και αντιστάσεις από την πλευρά των επαγγελματιών που είχαν συνηθίσει να συναλλάσσονται κάτω από το «ραντάρ» των φορολογικών αρχών θα βρεθεί το υπουργείο Οικονομικών στην προσπάθειά του να προωθήσει το σχέδιο της «ηλεκτρονικής εφορίας».

Η ηλεκτρονική τήρηση των βιβλίων που ανακοινώθηκε ουσιαστικά αποτελεί μόνο το πρώτο βήμα. Θα ακολουθήσει ο μηχανισμός για την ηλεκτρονική έκδοση των τιμολογίων αλλά και η σύνδεση όλων των ταμειακών μηχανών με το Taxis. Με την ολοκλήρωση αυτών των τριών παρεμβάσεων, το σύνολο της πληροφορίας για εκατομμύρια συναλλαγές που πραγματοποιούνται επί καθημερινής βάσεως θα διακινείται μέσω διαδικτύου και θα καταλήγει στην Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων, η οποία πλέον θα αποκτήσει πολύ ισχυρά όπλα στην μάχη κατά της φοροδιαφυγής.

Το σχέδιο για την ηλεκτρονική τήρηση των βιβλίων τέθηκε ήδη από χθες σε δημόσια διαβούλευση και οι λογιστές το μελετούν ήδη προκειμένου να κατανοήσουν τι πρόκειται να αλλάξει από το νέο έτος στην καθημερινότητά τους. Το επόμενο χρονικό διάστημα θα υπάρξουν πολλές συζητήσεις μεταξύ των εμπλεκόμενων μερών για το πώς θα λειτουργήσει πρακτικά το νέο σύστημα.

Ένα μείζον θέμα που θα μπει στο τραπέζι, είναι ο χρόνος ηλεκτρονικής ενημέρωσης των βιβλίων. Η ΑΑΔΕ έχει θέσει ως πρόταση, η προθεσμία να είναι η 20η ημέρα του επόμενου μήνα από τη συμπλήρωση της περιόδου υποβολής της δήλωσης ΦΠΑ. Δηλαδή, για τις εταιρείες με απλογραφικά βιβλία θα είναι η 20η Απριλίου για τις συναλλαγές του πρώτου τριμήνου του 2020 ενώ για τις επιχειρήσεις με διπλογραφικά βιβλία, θα είναι η 20η Φεβρουαρίου για τις συναλλαγές του Ιανουαρίου.

Αυτομάτως γεννάται το πρώτο θέμα: Πώς θα ενημερώνονται τα βιβλία του λήπτη όταν οι εκδότες θα έχουν υποχρέωση ενημέρωσης σε διαφορετικό χρόνο; Οι λογιστές τώρα συλλέγουν τα τιμολόγια μια φορά το τρίμηνο για να βγάλουν τον ΦΠΑ των εταιρειών με απλογραφικό σύστημα. Στο εξής θα τα συλλέξουν ανά μήνα; Και αν ναι θα ζητάνε πρόσθετη αμοιβή γι’ αυτό;

Η ηλεκτρονική τήρηση των βιβλίων αποτελεί ένα πολύ φιλόδοξο και θετικό σχέδιο το οποίο θα «χτυπήσει» πολλές παραβατικές συμπεριφορές. Για παράδειγμα, έχει εντοπιστεί ότι ένας μεγάλος αριθμός επιχειρήσεων, στέλνει μηδενικά ΦΠΑ ανά τρίμηνο και κάνει τροποποιητικές δηλώσεις στο τέλος του έτους καταφέρνοντας με αυτό τον τρόπο να μετατρέψει σε «κεφάλαιο κίνησης» τον φόρο που κανονικά έπρεπε να αποδοθεί στην εφορία.

Επίσης, τα ηλεκτρονικά βιβλία, θα περιορίσουν αισθητά τις εικονικές συναλλαγές που γίνονται συνήθως στο τέλος του χρόνου προκειμένου να «ωραιοποιηθούν» τα αποτελέσματα. Από την άλλη, θα χρειαστεί περισσότερος χρόνος προετοιμασίας προκειμένου να αποφευχθούν τα προβλήματα και οι δυσλειτουργίες. Είναι δεδομένο ότι τα προβλήματα θα επιχειρήσουν να τα διογκώσουν και να τα εκμεταλλευτούν όσοι σήμερα συντηρούνται από το αδιαφανές χειρόγραφο σύστημα.

Πηγή: https://www.thetoc.gr /

(Visited 2 times, 1 visits today)
Please follow and like us: