Ποια νομοσχέδια έρχονται το επόμενο διάστημα από το Υπ. Οικ. & Ανάπτυξης – Ψηφιακή υπηρεσία μίας στάσης για όλες τις μορφές επιχείρησης

Print Friendly, PDF & Email

Ποια νομοσχέδια έρχονται το επόμενο διάστημα από το Υπ. Οικ. & Ανάπτυξης – Ψηφιακή υπηρεσία μίας στάσης για όλες τις μορφές επιχείρησης
Taxheaven Newsroom
[17.12.2018]

ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΕΣ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΕΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ

ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΑ ΤΟΥ ΕΠΟΜΕΝΟΥ ΔΙΑΣΤΗΜΑΤΟΣ – ΣΕ ΠΟΙΟ ΣΤΑΔΙΟ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ:

1. Παρατείνουμε για ένα χρόνο τη λειτουργία του εξωδικαστικού μηχανισμού ενώ προχωρούμε και σε περαιτέρω βελτιώσεις του. Ανάμεσα στις άλλες ρυθμίσεις:

• Δίνεται η δυνατότητα σε εμπόρους, στους οποίους η πολυμερής διαδικασία αποτυγχάνει λόγω μη συμμετοχής τόσων ιδιωτών πιστωτών, ώστε να μην επιτυγχάνεται απαρτία, να ρυθμίσουν διμερώς τις οφειλές τους προς το Δημόσιο και τον ΕΦΚΑ, με τους ίδιους όρους όπως και οι ελεύθεροι επαγγελματίες.
• Επεκτείνεται η απλοποιημένη διαδικασία ρύθμισης οφειλών (το όριο των συνολικών οφειλών αυξάνεται από τις 50.000 στις 300.000 €).
→ Η βελτίωση και παράταση του εξωδικαστικού αναμένεται να κατατεθεί ως τροπολογία στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Μεταναστευτικής Πολιτικής με τίτλο «Επείγουσες ρυθμίσεις αρμοδιότητας του Υπουργείου Μεταναστευτικής Πολιτικής» και να ψηφιστεί εντός του έτους.

2. Προωθούμε διάταξη για τη δημιουργία Δίκτυου Υποστήριξης, Ανάπτυξης και Μετασχηματισμού Επιχειρήσεων προχωράμε σε πιο εξειδικευμένη στήριξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων. Σε συνεργασία με τα επιμελητήρια και τους κοινωνικούς εταίρους η δομή αυτή θα απευθύνεται σε ΜΜΕ που επιδιώκουν την περαιτέρω ανάπτυξή τους ή και το μετασχηματισμό τους.

→ Η διάταξη αυτή περιέχεται στο σ/ν «Εναρμόνιση της ελληνικής νομοθεσίας με την Οδηγία (ΕΕ) 2016/943 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 8ης Ιουνίου 2016 σχετικά με την προστασία της τεχνογνωσίας και των επιχειρηματικών πληροφοριών που δεν έχουν αποκαλυφθεί (εμπορικό απόρρητο) από την παράνομη απόκτηση, χρήση και αποκάλυψή τους (EEL 157 της 15.06.2016) – Μέτρα για την επιτάχυνση του έργου του υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης και άλλες διατάξεις» που θα κατατεθεί στη Βουλή αρχές Ιανουαρίου.

Για τις επενδύσεις:
3. Είναι σε δημόσια διαβούλευση το σχέδιο νόμου «για την προσέλκυση Στρατηγικών Επενδύσεων». Με τη νομοθετική αυτή πρωτοβουλία δημιουργείται πλαίσιο για την προσέλκυση Στρατηγικών επενδύσεων που θα λειτουργούν στην κατεύθυνση της αναβάθμισης της ελληνικής οικονομίας όπως αυτή καθορίζεται στην Εθνική Στρατηγική για την Ανάπτυξη, με στόχο την αύξηση της απασχόλησης.
Το σχέδιο νόμου κινείται συγχρόνως σε δύο άξονες. Πρώτον, στη δημιουργία ενός πλαισίου πιο ελκυστικού και αποτελεσματικού για τους επενδυτές σε σχέση με το υφιστάμενο, προσφέροντας ένα μεγάλο εύρος ωφελημάτων, ταυτόχρονα με μια ασφαλή, διαφανή, αλλά και ταχεία διαδικασία. Παράλληλα, διασφαλίζει καλύτερα το δημόσιο συμφέρον, αποκτώντας συγκεκριμένη στόχευση, προσελκύοντας επενδύσεις σε όλους τους κλάδους της οικονομίας και εξασφαλίζοντας τη μεγαλύτερη δυνατή διάχυση των ωφελειών από την υλοποίηση των επενδύσεων.

→ Αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή τον Φεβρουάριο του 2019

Για τη χρηματοδότηση

4. Με το Σχέδιο Νόμου για μικροπιστώσεις που συντάχθηκε από ΥΠΟΙΚ και ΥΠΟΙΑΝ με στόχο τη ρευστότητα στους μικρομεσαίους επιχειρηματίες και αυτούς που είναι αποκλεισμένοι από το τραπεζικό σύστημα.

→ Έχει ολοκληρωθεί η επεξεργασία του και αναμένεται να αναρτηθεί από το ΥΠΟΙΚ σε δημόσια διαβούλευση εντός του έτους.

5. Σχέδιο νόμου για Δημιουργία Αναπτυξιακής Τράπεζας

→ Θα ολοκληρωθεί εντός του έτους η επεξεργασία του σχεδίου νόμου και αναμένεται να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση τον Ιανουάριο του 2019

Για την αναμόρφωση του νομοθετικού πλαισίου του ΠΔΕ το οποίο χρονολογείται από το 1953 αναμένεται να κατατεθούν 2 νομοσχέδια:

6. Το πρώτο σχέδιο Νόμου έχει ήδη παραχθεί και αφορά την ίδρυση του ΕΘΝΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ (ΕΠΑ) κατ’ αντιστοιχία με το ΕΣΠΑ. Τα κυριότερα χαρακτηριστικά του ΕΠΑ:

• Είναι ένα πολυετές αναπτυξιακό πρόγραμμα που χρηματοδοτείται από το αμιγώς εθνικό σκέλος του ΠΔΕ. Ο μεσοπρόθεσμος χαρακτήρας του ΕΠΑ (όπως και του ΕΣΠΑ) επιτρέπει τον επαρκή προγραμματισμό και σχεδιασμό των έργων και των παρεμβάσεων ώστε να έχουν συνεκτικό χαρακτήρα και να οδηγούν σε συγκεκριμένα αποτελέσματα σύμφωνα με τους στόχους που τίθενται κάθε φορά σε αντίθεση με τον υπάρχοντα μονοετή σχεδιασμό του εθνικού ΠΔΕ που δεν επέτρεπε κάτι τέτοιο.
• Αποκεντρώνει τις διαδικασίες ένταξης έργων. Κάθε Υπουργός και Περιφερειάρχης, υπεύθυνος του αντίστοιχου Τομεακού η Περιφερειακού Προγράμματος, αξιολογεί και εντάσσει τα έργα χωρίς άλλες περιττές διαδικασίες και εγκρίσεις.
• Το ΕΠΑ εφοδιάζεται με ένα απλό Σύστημα Διαχείρισης και Ελέγχου μέσα από το οποίο τα έργα και τα προγράμματα θα παρακολουθούνται, θα ελέγχονται και θα αξιολογούνται ως προς την επίτευξη των αποτελεσμάτων τους σε αντίθεση με ότι γίνεται σήμερα όπου δεν υπάρχει πρόβλεψη ούτε καν για ένα στοιχειώδη έλεγχο ολοκλήρωσης ενός έργου.

→ Έχει ολοκληρωθεί η επεξεργασία του και αναμένεται να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση τον Ιανουάριο του 2019

7. Ένα δεύτερο σχέδιο νόμου ομπρέλα θα ακολουθήσει το οποίο θα προβλέπει τον εκσυγχρονισμό των διαδικασιών υλοποίησης του συνόλου του ΠΔΕ, Εθνικού και Συγχρηματοδοτούμενου. Κυριότερα χαρακτηριστικά του:

• Θα επανατοποθετεί μετά από 70 χρόνια την έννοια της δημόσιας επένδυσης ενσωματώνοντας όλες τις σύγχρονες μεθόδους και εργαλεία (Μέσα χρηματοοικονομικής τεχνικής, Κρατικές Ενισχύσεις προς ΜΜΕ, Επιμορφώσεις και καταρτίσεις εργαζομένων κλπ).
• Θα κωδικοποιεί την υπάρχουσα διάσπαρτη νομοθεσία
• Θα απλοποιεί και θα συντομεύει τις διαδικασίες χρηματοδότησης ενός έργου.
• Θα θέτει το πλαίσιο για τη συνεργασία διαφορετικών πηγών χρηματοδότησης (πχ εθνικό ΠΔΕ και Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων) για την υλοποίηση ειδικού τύπου έργων και προγραμμάτων πχ προγράμματα Φιλόδημος, πρόγραμμα για τη χρηματοδότηση των Τοπικών Χωρικών Σχεδίων, ΕΛΙΔΕΚ κλπ. Σήμερα απαιτούνται ad hoc νομοθετικές ρυθμίσεις προκειμένου να τρέξουν τέτοια προγράμματα.

→Αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί η επεξεργασία του τον Μάρτιο του 2019.

Ολοκληρώνουμε το εταιρικό δίκαιο με 3 νομοσχέδια:

8. Σχέδιο Νόμου περί μετασχηματισμών με τον οποίο επιδιώκεται η αναμόρφωση του δικαίου των εταιρικών μετασχηματισμών και η συστηματοποίησή του για πρώτη φορά σε ένα ενιαίο νομοθετικό κείμενο. Αφορά όλες τις νομικές μορφές επιχειρήσεων ενώ επιτυγχάνεται πλήρης κωδικοποίηση όλων των δυνατών μετατροπών (υπήρχαν κενά στα προηγούμενα νομοθετήματα).

→ Βρίσκεται σε τελική επεξεργασία μετά και τα σχόλια της ΚΕΝΕ. Κατατίθεται τον Ιανουάριο του 2019 στη Βουλή

9. Διατάξεις για το ζήτημα της εποπτείας των εταιριών με στόχο τη πρόληψη ώστε να μην διογκώνονται τα προβλήματα στις εταιρείες και τη γρήγορη ενημέρωση / προειδοποίηση της αγοράς με επαρκή πληροφόρηση.

→ Οι διατάξεις βρίσκονται υπό επεξεργασία και θα συμπεριλαμβάνονται στο σχέδιο νόμου για το ΓΕΜΗ που θα κατατεθεί το Μάρτιο του 2019.

10. Νομοσχέδιο για την αναμόρφωση του Γενικού Εμπορικού Μητρώου (ΓΕΜΗ) με στόχο ταχύτερες και ποιοτικότερες υπηρεσίες προς τις επιχειρήσεις. Ως προς το ζήτημα της εποπτείας στο νομοσχέδιο του ΓΕΜΗ θα προβλέπονται κυρώσεις για μη δημοσιότητα, καθώς και ειδικό μητρώο εταιρειών που δεν τηρούν υποχρεώσεις

→ Βρίσκεται υπό επεξεργασία θα κατατεθεί το Μάρτιο του 2019.

Η ομιλία του κου Δραγασάκη:

Κυρίες και κύριοι βουλευτές,

Πριν εισέλθω στα θέματα του προϋπολογισμού θα ήθελα να καταδικάσω την επίθεση που έγινε στον τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΙ και να εκφράσω τη συμπαράστασή μου στους εργαζόμενους του σταθμού.

Προϋπολογισμός 2019

Σε ότι αφορά τώρα τον προϋπολογισμό του 19, αυτός σηματοδοτεί την έξοδο από τα μνημόνια και την επιτροπεία. Είναι ο πρώτος μεταμνημονιακός προϋπολογισμός και θα ήθελα να θυμίσω στον κύριο Βενιζέλο ότι δεν υπάρχει ολίγον έξοδος από τα μνημόνια. Και το δεύτερο μνημόνιο όχι μόνο δεν είχε ολοκληρωθεί, είχε τελματώσει. Και το που θα ήταν η χώρα αν δεν συνέβαινε η αλλαγή του Ιανουαρίου του 15, μπορεί κανείς να το διανοηθεί ότι, είτε μνημόνια θα είχαμε, είτε όπως ο ίδιος είπε, προληπτική γραμμή, δηλαδή μέτρα ισοδύναμα του μνημονίου. Τα πρωτογενή πλεονάσματα 4,5% που είχαν δεσμευτεί οι προηγούμενες κυβερνήσεις δεν μπορούσαν να υλοποιηθούν, ούτε μπορούσαν να εισπραχθούν 50 δισεκατομμύρια ευρώ από ιδιωτικοποιήσεις.

Η κυβέρνηση τηρώντας την υπόσχεσή της, βγαίνοντας από τα μνημόνια σήμερα, επιτυγχάνοντας την ανάκαμψη της οικονομίας και την αλλαγή της φοράς των πραγμάτων κερδίζει για τη χώρα αξιοπιστία κερδίζει την εμπιστοσύνη της κοινωνίας. Παρότι η κληρονομιά της κρίσης είναι ακόμη βαριά, εντούτοις αυτό που λένε οι οικονομολόγοι η τάση εξελίξεων, η φορά των πραγμάτων έχει ήδη αλλάξει.

Χαρακτηριστικά:
· Η ανεργία, από το 26% περίπου που την παραλάβαμε έχει πέσει στο 18%. Μάλιστα οι επιχειρήσεις που σχεδιάζουν να κάνουν προσλήψεις στον επόμενο χρόνο, καταγράφονται σήμερα στο 70% από μία έρευνα, έναντι 53% που ήταν πέρυσι. Φυσικά έχουμε ακόμα πολύ δρόμο να διανύσουμε, αλλά είναι σημαντικό η ανεργία να μειώνεται σταθερά όπως και συμβαίνει.
· Το εθνικό εισόδημα, Το εθνικό εισόδημα ύστερα από μία βαθιά και παρατεταμένη ύφεση την οποία ορισμένοι λησμονούν, έχει περάσει σε τροχιά ανάκαμψης και φέτος αναμένεται να κλείσει η χρονιά με 2%, ίσως και κάτι περισσότερο.
· το ισοζύγιο ανάμεσα σε επιχειρήσεις που κλείνουν και τις επιχειρήσεις που ανοίγουν, έχει μεταστραφεί σε θετικό και ειδικά φέτος, όπως δείχνουν τα στοιχεία του ΓΕΜΗ, για κάθε μία επιχείρηση που κλείνει, τρεις είναι αυτές που ανοίγουν, ενώ παλιότερα συνέβαινε το αντίθετο.

Οι πληγές που άφησε η χρεοκοπία είναι βαθιές και ορισμένες θα πάρουν χρόνο για να επουλωθούν εντελώς. Όμως, με την πολιτική μας κατακτούμε βαθμούς ελευθερίας, κερδίζουμε δημοσιονομικό χώρο και το πιο σημαντικό, αξιοποιούμε αυτές τις δυνατότητες για να ανακουφίσουμε κατά προτεραιότητα αυτούς οι οποίοι επλήγησαν περισσότερο από την κρίση. Και για όσους διαμαρτύρονται για επιδοματική πολιτική θα ήθελα να αναφέρουν ένα επίδομα που θα ήθελα να καταργηθεί. Μήπως το ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα που σε αυτή την αίθουσα, πριν από 10 χρόνια και περισσότερο, που είχα φέρει πρόταση το καταψήφισαν όλα τα κόμματα;

Μήπως την επιδότηση του ενοικίου για να βοηθήσουμε νέα ζευγάρια να αποκτήσουν κατοικία ;

Η ΝΔ αντιμετωπίζει τον Προϋπολογισμό με προφανή αμηχανία. Τη μια λέει πως ότι δίνεται για την ενίσχυση της κοινωνίας είναι προεκλογικές παροχές που δήθεν βλάπτουν την οικονομία. Την άλλη στιγμή λέει ότι δίνουμε είναι ψίχουλα κι η ΝΔ θα δώσει περισσότερα.

Εκείνο το οποίο θα ήθελα εγώ να τονίσω, ότι όλα τα μέτρα και οι δράσεις που προβλέπει ο προϋπολογισμός

Όμως τα μέτρα και οι δράσεις που προβλέπει ο Προϋπολογισμός, όπως από τη σταδιακή κατάργηση του ΕΝΦΙΑ, μέχρι την αποκατάσταση των συλλογικών διαπραγματεύσεων και λοιπά, δεν είναι έκτακτες παροχές, αλλά μόνιμες διαστάσεις του νέου κοινωνικού κράτους που δημιουργούμε και που θέλουμε μάλιστα να κατοχυρώσουμε και συνταγματικά. Και αυτή είναι μία κρίσιμη διαχωριστική γραμμή στην εποχή μας, και στη χώρα μας και στην Ευρώπη. Αν δηλαδή θέλουμε τη συνταγματοποίηση του νεοφιλελευθερισμού, δηλαδή του ελάχιστου Κράτους πρόνοιας, των ιδιωτικοποιήσεων, των ανισοτήτων τελικά, σε βάρος των πολλών, όπως θέλει η ΝΔ ή εάν συνταγματική θωράκιση της κοινωνίας με την κατοχύρωση των κοινωνικών και δημοκρατικών δικαιωμάτων, με την προστασία των κοινών και των δημόσιων αγαθών, όπως υποστηρίζει και πράττει η σημερινή κυβέρνηση.

Σχεδιασμός της ανάπτυξης

Κεντρικό καθήκον, μετά τα μνημόνια, είναι να σχεδιάσουμε το μέλλον. Να σχεδιάσουμε πολιτικές που πρέπει να υλοποιήσουμε και μετασχηματισμούς που πρέπει να κάνουμε, σ’ έναν κόσμο που κυοφορεί ο ίδιος μεγάλες αλλαγές και ανατροπές υπό την επίδραση της 4ης βιομηχανικής επανάστασης, την πίεση της κλιματικής αλλαγής, την πρόκληση των διευρυμένων ανισοτήτων, τους κινδύνους που εγκυμονούν εμπορικοί και άλλοι πόλεμοι. Χρειαζόμαστε λοιπόν ένα σύστημα δημοκρατικού σχεδιασμού της πορείας της χώρας και της ανάπτυξης. Για να έχουμε ένα μέτρο σύγκρισης, θα ήθελα να ενημερώσω ότι η Ιρλανδία μετά την έξοδο της από τα μνημόνια κατάρτισε δεκαετές πρόγραμμα επενδύσεων και ένα πλαίσιο σχεδιασμού για τη ανάπτυξη της χώρας με ορίζοντα το 2040.

Οι κυβερνήσεις του παρελθόντος, σε μας, όπως άλλωστε συνεχίζει να κάνει και η ΝΔ, παγιδευμένες σε μια αφελή νεοφιλελεύθερη άποψη ότι την ανάπτυξη την κάνουν οι αγορές από μόνες τους, είχαν απογυμνώσει το κράτος από κάθε δυνατότητα σχεδιασμού ή παραγωγής τομεακών ή κλαδικών πολιτικών. Έπρεπε ν’ αρχίσουμε από το μηδέν.

Τα Περιφερειακά Αναπτυξιακά Συνέδρια που έγιναν σε όλη τη χώρα αποδείχτηκαν μια πολύ καλή πρακτική. Παράλληλα, ολοκληρώσαμε την Εθνική Αναπτυξιακή Στρατηγική που αποτελεί μια ισχυρή αφετηρία για τα επόμενα βήματα.

Με βάση την Αναπτυξιακή Στρατηγική, τους Στόχους Βιώσιμης της Ανάπτυξης του ΟΗΕ και τις ευρωπαϊκές κατευθύνσεις, διαμορφώνουμε πολυετή τομεακά προγράμματα.

Ήδη, το Υπουργείο Ενέργειας έχει δώσει σε διαβούλευση το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα, όπου τίθενται συγκεκριμένοι ποσοτικοί στόχοι για το 2030 και μετά. Το Υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης υλοποιεί Εθνική Στρατηγική για τη διοικητική μεταρρύθμιση 2017-2021 και ταυτόχρονα καταρτίζει για πρώτη φορά τετραετές πρόγραμμα προσλήψεων που θα είναι μια τομή για την ορθολογική διαχείριση των ανθρωπίνων πόρων της Δημόσια Διοίκησης. Αντίστοιχα πολυετή προγράμματα υλοποιούνται ή προετοιμάζονται στους τομείς της κυκλικής οικονομίας, των μεταφορών, των logistics, της ψηφιακής στρατηγικής κοκ.

Στο Υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης καταρτίζουμε πολυετές σχέδιο για την αύξηση των εξαγωγών με στόχο την προσέγγιση του 50% του εθνικού εισοδήματος, προετοιμάζουμε μια θεσμική τομή που θα μας επιτρέψει να περάσουμε από τους ετήσιους προϋπολογισμούς δημοσίων επενδύσεων, σε πολυετείς προϋπολογισμούς ή πενταετή αναπτυξιακά προγράμματα. Τέλος σε συνεργασία με τον ΟΟΣΑ διεξάγεται μελέτη με στόχο να μπουν οι βάσεις για ένα Πολυετές Πρόγραμμα Περιφερειακής Σύγκλισης.

Στο πλαίσιο αυτό, το Πενταετές Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, αν και θα είναι υποδεέστερο, από άποψη πόρων, από το ΕΣΠΑ, θα λειτουργεί ως το Εθνικό Αναπτυξιακό Σχέδιο το οποίο θα υλοποιεί την Εθνική Αναπτυξιακή Στρατηγική και θα εξειδικεύει τους εθνικούς αναπτυξιακούς και κοινωνικούς στόχους, συνθέτοντας τα επιμέρους σχέδια σ’ ένα συνεκτικό πρόγραμμα. Αυτό θα επιτρέψει και τον περιορισμό, αν όχι την κατάργηση, των υπερ-δεσμεύσεων και των υπο-εκτελέσεων που παρατηρούνται στην υλοποίηση των δημοσίων επενδύσεων. Το φαινόμενο αυτό δεν έχει σχέση με τη δημιουργία των πλεονασμάτων, όπως λανθασμένα αναφέρει η αντιπολίτευση, αλλά αποτελεί χρόνιο πρόβλημα που έχει να κάνει με την απουσία σχεδιασμού, αξιολόγησης και ουσιαστικού ελέγχου ως προς τον τρόπο υλοποίησης του προγράμματος δημοσίων επενδύσεων.

Ακόμη, προετοιμάζουμε και θα κατατεθεί, σύντομα, προς διαβούλευση και ψήφιση, το σχέδιο νόμου που θα ορίζει τον τρόπο κατάρτισης και ελέγχου των Πενταετών Εθνικών Αναπτυξιακών Προγραμμάτων. Το πρώτο τέτοιο πρόγραμμα θα πρέπει να είναι έτοιμο προς υλοποίηση την 1.1.2021, οπότε και αρχίζει η νέα προγραμματική περίοδος και το νέο ΕΣΠΑ (2021-2027), το οποίο ελπίζουμε να εγκριθεί σύντομα και να είναι αυξημένο κατά 8% τουλάχιστον, όπως προβλέπει η πρόταση της Επιτροπής.

Νέο αναπτυξιακό υπόδειγμα

Παράλληλα δημιουργούμε το θεσμικό πλαίσιο για το νέο υπόδειγμα ανάπτυξης, το νέο πρόγραμμα επιχειρηματικότητας, των επενδύσεων και της χρηματοδότησης που αντιστοιχεί σε αυτό.

Η ΝΔ ανάγει όλα τα προβλήματα σχετικά με την επιχειρηματικότητα τις επενδύσεις, την ανάπτυξη στο ζήτημα της φορολογίας. Το υπαρκτό ζήτημα της φορολογίας. Δημαγωγεί και λαϊκίζει ασύστολα αποκρύβοντας τη χρεοκοπία της χώρας, απόρροια της χρόνιας υποφορολόγησης που υπήρχε, της φοροδιαφυγής, τη φοροαποφυγής, όπως και τις καταστροφικές συνέπειες του πρώτου και του δεύτερου μνημονίου. Όμως οι ίδιες οι επιχειρήσεις έχοντας επίγνωση των δημοσιονομικών περιορισμών, όπως έδειξε πρόσφατη μελέτη (PWC), ιεραρχούν, σε ποσοστό 70%, ως κύριο πρόβλημά τους τη γραφειοκρατία και το υψηλό διοικητικό κόστος που αυτή συνεπάγεται. Επίσης, ο οίκος Moody’s θεωρεί ως ένα από τους τέσσερις παράγοντες που επηρεάζουν το αξιόχρεο της χώρας, την ψηφιοποίηση των δημόσιων υπηρεσιών ειδικά αυτών που αναφέρονται σε επιχειρήσεις.

Με βάση λοιπόν αυτά τα δεδομένα εμείς:

Αλλάζουμε όχι μόνο την πολιτική αλλά και τη φιλοσοφία. Έπειτα από χρόνια εξαγγελιών κάνουμε πράξη την αρχή «πρώτα αδειοδοτώ, μετά ελέγχω». Ήδη 55.000 επιχειρήσεις έχουν γνωστοποιήσει την ίδρυση τους στη σχετική πλατφόρμα.

Τώρα διαμορφώνουμε το νέο ενιαίο ελεγκτικό μηχανισμό, που είναι συμπλήρωμα ακριβώς αυτού του νέου συστήματος.

Τέλος ψηφιοποιούμε όλες τις διαδικασίες για την ίδρυση, τη λειτουργία, τον έλεγχο και την εποπτεία επιχειρήσεων.

Ήδη, λειτουργεί η ψηφιακή υπηρεσία μίας στάσης, που επιτρέπει την ίδρυση επιχειρήσεων και ήδη ιδρύθηκαν πάνω από 1.000 επιχειρήσεις με αυτόν τον ψηφιακό τρόπο μέσα σε λίγες ώρες ή λίγα λεπτά. Το μέτρο θα επεκταθεί σύντομα σε όλες τις μορφές επιχείρησης. Αυτή η νέα λογική θα επεκταθεί τους επόμενους μήνες σε όλο το φάσμα των επιχειρήσεων.

Αυτές οι αλλαγές, έχουν ως αποτέλεσμα τη μείωση του διοικητικού κόστους. Κι αυτό είναι σημαντικό ιδίως για τις μικρές επιχειρήσεις, οι οποίες επιβαρύνονται περισσότερο.

Το πιο σημαντικό όμως είναι ότι στη θέση της πελατειακής εξυπηρέτησης αποσπασματικών συμφερόντων, συχνά με το «αζημίωτο», δημιουργούμε κανόνες αντικειμενικούς, διαφανείς και καθολικής ισχύος. Αλλάζουμε έτσι τη νοοτροπία και του κράτους και των επιχειρήσεων, προσβλέποντας σε μια νέα σχέση όχι αμοιβαίας καχυποψίας και εχθρότητας αλλά συνεργασίας. Ξεπερνούμε την αναχρονιστική κληρονομία της αμοιβαίας καχυποψίας που κληροδότησαν οι κυβερνήσεις που κατά τα άλλα ήταν υπέρ των επιχειρήσεων και ορκιζόταν στην επιχειρηματικότητα. Και στο μέτρο που το επιτρέπουν οι δημοσιονομικές συνθήκες, προχωρούμε σε στοχευμένες φορολογικές ελαφρύνσεις, όπως για παράδειγμα η μείωση του φόρου εισοδήματος νομικών προσώπων από το 29, στο 25% την επόμενη τετραετία.

Σε ό,τι αφορά τις επενδύσεις, η ΝΔ αλλά και το ΠΑΣΟΚ θα έπρεπε να ντρέπονται για το παρελθόν τους και για την κατάσταση που παρέδωσαν. Παρέδωσαν ένα κράτος που το είχαν μετατρέψει σε κομματικό λάφυρο κι παρέδωσαν έναν αναπτυξιακό νόμο που τον είχαν κάνει προσωπικό πελατολόγιο τους, όπως πιστοποιούν οι Εκθέσεις όλων των ελεγκτικών μηχανισμών, ελληνικών και ευρωπαϊκών, αλλά και εισαγγελικές έρευνες που δεν «λένε» να τελειώσουν, παρόλο που έχουν περάσει τόσα χρόνια από τότε.

Εμείς επιλύουμε τα συσσωρευμένα προβλήματα του παρελθόντος, εμπεδώνουμε καθεστώς διαφάνειας και στη βάση αυτή λειτουργεί ήδη ο νέος Αναπτυξιακός Νομός, χωρίς παρεμβάσεις, χωρίς πελατειακές ή επιλεκτικές πρακτικές του παρελθόντος.

Παράλληλα, επεξεργαστήκαμε και είναι ήδη σε διαβούλευση ο νέος νόμος, το σχέδιο νόμου για τις Στρατηγικές Επενδύσεις.

Παράλληλα δημιουργούμε νέες δομές υποστήριξης των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων και δίνουμε ειδικά κίνητρα για την εγκατάσταση στη χώρα μας, είτε ξένων επενδύσεων, είτε ειδικότερα ενδοομιλικών υπηρεσιών, όπως κέντρα έρευνας και άλλες συναφείς δραστηριότητες.

Στον τομέα της χρηματοδότησης έχουμε δημιουργήσει ή είναι στο στάδιο της δημιουργίας μία δέσμη από 50 περίπου χρηματοδοτικά εργαλεία και προγράμματα που καλύπτουν χρηματοδοτικά κενά. είναι το παράλληλο τραπεζικό σύστημα που είπαμε κάποτε και εντοπισμένες ανάγκες που κατά κύριο λόγο αφορούν τις μικρές επιχειρήσεις αγρότες και διάφορους επαγγελματίες Από κοινού με το Υπουργείο Οικονομικών έχουμε ολοκληρώσει την επεξεργασία του σχεδίου νόμου για τις μικροπιστώσεις και τις επόμενες μέρες θα αναρτηθεί για διαβούλευση.

Τέλος το Νομοσχέδιο για την Εθνική Αναπτυξιακή Τράπεζα ολοκληρώνεται με τη τεχνική βοήθεια και συνεργασία της Γαλλικής Αναπτυξιακής Τράπεζας και με το νέο έτος θα δοθεί σε διαβούλευση.

Θα καταθέσω στα πρακτικά στο τέλος ομιλίας μου, τον κατάλογο με αυτά τα 54 προγράμματα χρηματοδοτικά για ενημέρωση των βουλευτών επειδή δεν είναι αρκετά γνωστά.

Σε ότι αφορά τα ΣΔΙΤ, για τα οποία επίσης γίνονται ερωτήματα, είμαστε ανοιχτοί και σε αυτές τις μορφές χρηματοδότησης, προκειμένου να καλύψουμε ταχύτερα κενά σε υποδομές. Με βάση τη διεθνή εμπειρία έχουμε θέσει ένα όριο πληρωμών περίπου στο 20% του Εθνικού προγράμματος Επενδύσεων, Δημοσίων Επενδύσεων. Έχουμε επομένως δημοσιονομικό χώρο να δεχτούμε τέτοια προγράμματα, τα οποία εγκρίνουμε ταχύτατα, μετά βεβαίως από τον αναγκαίο έλεγχο, ώστε να αποτραπούν υπερτιμολογήσεις και να διασφαλιστεί το δημόσιο συμφέρον.

Σε ότι αφορά το ιδιωτικό χρέος το οποίο είναι μία από τις πιο οδυνηρές κληρονομιές της κρίσης είναι και μία προτεραιότητα της επόμενης περιόδου. Έχουμε καταθέσει τροπολογία που θα ψηφιστεί πριν το τέλος του χρόνου για παράταση του εξωδικαστικού μηχανισμού που θα συνοδευτεί από περαιτέρω απλούστευση και διεύρυνση του πεδίου εφαρμογής του.

Σύντομα επίσης θα αποσαφηνιστεί το πλαίσιο προστασίας της πρώτης κατοικίας και θα έρθει σχετική ρύθμιση στη Βουλή. Στόχος μας είναι η εν λόγω προστασία να επεκταθεί και στην πρώτη κατοικία επαγγελματιών, η προστασία ν’ αποκτήσει μόνιμο χαρακτήρα και να συνοδευτεί από μια ευρύτερη πολιτική στέγασης για όσους δεν έχουν κατοικία.

Το νέο υπόδειγμα ανάπτυξης που δημιουργούμε απαιτεί την ενεργή συμμετοχή της κοινωνίας.

Για το λόγο αυτό, έχουμε εξειδικεύσει στο Υπουργείο την Αναπτυξιακή Στρατηγική σε 142 συγκεκριμένες δράσεις, έχουμε αναρτήσει στο site του υπουργείου το σχετικό σχέδιο δράσης του υπουργείου. Είμαστε έτσι ανοιχτοί στον έλεγχο της κοινωνίας και αποτελεί αυτό μία μορφή διαρκούς δημόσιας λογοδοσίας.

Θα καταθέσω ελλείψει χρόνου στα πρακτικά τα βασικά νομοσχέδια τα οποία ετοιμάζονται και τα οποία νομίζω αποτελούν τομές για τη χώρα μας και θα απασχολήσουν το κοινοβούλιο τους αμέσως επόμενους μήνες.

Όλα αυτά δείχνουν ότι η Αναπτυξιακή Στρατηγική γίνεται πράξη.

Όλα αυτά δείχνουν ότι η έξοδος από τα μνημόνια, επιτρέπει να στραφούμε σήμερα όχι μόνο στα πιο φτωχά στρώματα της κοινωνίας, όπως έπρεπε να κάνουμε μετά το 15, το 16 και λοιπά, αλλά να στραφούμε και στα προβλήματα των ενδιάμεσων στρωμάτων και της μεσαίας τάξης.

Αξιοποιώντας λοιπόν τους βαθμούς ελευθερίας που κερδίσαμε, αξιοποιώντας το δημοσιονομικό χώρο που πετύχαμε με την πολιτική μας, μπορούμε να θέτουμε πιο φιλόδοξους στόχους και πιστεύω ότι στις επόμενες εκλογές ο ελληνικός λαός θα μας εμπιστευτεί για μία ακόμα τετραετία για να ολοκληρώσουμε ακριβώς αυτούς τους στόχους.

Ευχαριστώ.

Πηγή: Taxheaven © Δείτε περισσότερα https://www.taxheaven.gr/news/news/view/id/43192

(Visited 2 times, 1 visits today)
Please follow and like us: