Σε αδράνεια οι ηλεκτρονικές εφαρμογές για διασταυρώσεις φορολογικών στοιχείων.

Print Friendly, PDF & Email

Σε αδράνεια οι ηλεκτρονικές εφαρμογές για διασταυρώσεις φορολογικών στοιχείων.

Ειδήσεις – Παρασκευή 6 Απριλίου 2012

Σε αδράνεια οι ηλεκτρονικές εφαρμογές για διασταυρώσεις φορολογικών στοιχείων

Δεν διατίθεται ανθρώπινο δυναμικό να τις δοκιμάσει, με συνέπεια να μένουν ανεκμετάλλευτες

Του Προκοπη Xατζηνικολαου

Σε μία ιδιαίτερα κρίσιμη περίοδο για την ελληνική οικονομία και με τη φοροδιαφυγή να οργιάζει, δεκάδες ηλεκτρονικές εφαρμογές της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων (ΓΓΠΣ) που θα μπορούσαν να βοηθήσουν σημαντικά στην αύξηση των δημοσίων εσόδων παραμένουν ανεκμετάλλευτες.

Και αυτό διότι δεν υπάρχουν οι εφοριακοί υπήλληλοι που θα δοκιμάσουν τις νέες αυτές εφαρμογές. Εδώ και περίπου πέντε μήνες η ΓΓΠΣ έχει παραλάβει και συνεχίζει να παραλαμβάνει ηλεκτρονικές εφαρμογές για διασταυρώσεις στοιχείων οι οποίες υπό κανονικές συνθήκες θα βοηθούσαν το έργο των ελεγκτικών υπηρεσιών με στόχο τη σύλληψη της φοροδιαφυγής. Τη στιγμή που η τρόικα υπολογίζει για πρώτη φορά έσοδα από τον περιορισμό της φοροδιαφυγής ύψους 1,5% του ΑΕΠ τα έτη 2013 και 2014 η κυβέρνηση έχει την… πολυτέλεια να αφήνει σε αδράνεια σημαντικές εφαρμογές για τις οποίες το ελληνικό Δημόσιο καταβάλλει σημαντικά ποσά.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η κεντρική υπηρεσία του υπουργείου Οικονομικών και εφορίες της πρωτεύουσας επικαλούνται φόρτο εργασίας των εφοριακών, με αποτέλεσμα να μη διατίθεται ανθρώπινο δυναμικό για να «τεστάρει» τις νέες εφαρμογές προκειμένου να τεθούν αμέσως σε λειτουργία. Το ίδιο ακριβώς συμβαίνει και με το νέο σύστημα taxis. Η βοήθεια των εφοριακών κρίνεται απαραίτητη δεδομένου ότι έχουν εγκατασταθεί οι νέες διατάξεις της φορολογικής νομοθεσίας και θα πρέπει να ελεγχθούν από εφοριακούς. Είναι τουλάχιστον παράλογο εφαρμογές μεγάλης αξίας να μη χρησιμοποιούνται και να μη δίνεται αμέσως εντολή από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών να αποσπασθούν εφοριακοί στην ΓΓΠΣ για να ελέγξουν το σύνολο των νέων συστημάτων. Και όλα αυτά συμβαίνουν τη στιγμή που τα δημόσια έσοδα από τις αρχές του έτους μέχρι το τέλος Μαρτίου παρουσιάζουν αποκλίσεις οι οποίες όπως φαίνεται θα καλυφθούν από το σκέλος των δαπανών. Μάλιστα υψηλόβαθμο στέλεχος του υπουργείου Οικονομικών ανέφερε ότι εφόσον παρουσιαστούν αποκλίσεις θα ληφθούν πρόσθετα μέτρα τον Ιούνιο, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για μισθούς και συντάξεις. Σύμφωνα με μελέτες η φοροδιαφυγή υπολογίζεται σε 15 δισ. ευρώ τον χρόνο, ποσό το οποίο υπερβαίνει τα μέτρα περικοπής δαπανών των 11,7 δισ. ευρώ που καλείται να πάρει η Ελλάδα για τη διετία 2013 – 2014.

Μετατάξεις

Ταυτόχρονα προβλήματα παρατηρούνται και σε άλλους τομείς του υπουργείου Οικονομικών. Για παράδειγμα, η Γενική Γραμματεία επιχείρησε πρόσφατα να πάρει προσωπικό από διάφορα υπουργεία μέσω της διαδικασίας των μετατάξεων. Εγινε ανοιχτός διαγωνισμός στο opengov, υποβλήθηκαν 500 αιτήσεις και επιλέχθηκαν με βάση τα προσόντα 40 δημόσιοι υπάλληλοι. Ωστόσο, από τους 40 που επιλέχθηκαν «κόπηκαν» οι 20, δεδομένου ότι δεν είχαν συμπληρώσει πέντε έτη από τον διορισμό τους ή από την προηγούμενη μετάταξη. Πρόκειται για υπαλλήλους που έχουν γνώση πληροφορικής και θα μπορούσαν να βοηθήσουν στην ανάπτυξη εφαρμογών από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων.

Οπως όλα δείχνουν η τοποθέτηση μόνιμου γενικού γραμματέα στο υπουργείο Οικονομικών που θα ασχολείται με φορολογικά και τελωνειακά θέματα κρίνεται πλέον απαραίτητη, δεδομένου ότι θα μπορούσαν τέτοιου είδους προβλήματα να λύνονται αυτόματα και να μη χρειάζονται ειδικοί χειρισμοί κάθε φορά προκειμένου να γίνουν τα αυτονόητα. Αν και η τοποθέτηση μόνιμου γενικού γραμματέα προβλέπεται στο νέο Μνημόνιο, ωστόσο μέχρι σήμερα η θέση δεν έχει καλυφθεί. Στο Μνημόνιο ορίζεται ότι η τοποθέτηση θα έπρεπε να είχε γίνει μέχρι τα τέλη Μαρτίου, καθώς και ότι ο νέος γενικός γραμματέας θα πρέπει να είναι εξωυπηρεσιακό πρόσωπο κατάλληλης επαγγελματικής πείρας.

Πηγή: Καθημερινή

(Visited 15 times, 1 visits today)
Please follow and like us: