Από Φεβρουάριο οι νέες άδειες φορτηγών.

Print Friendly, PDF & Email

Από Φεβρουάριο οι νέες άδειες φορτηγών.

Ειδήσεις – Δευτέρα 2 Ιανουαρίου 2012

Από Φεβρουάριο οι νέες άδειες φορτηγών

Της Αλεξανδρας Kασσιμη

Για το νέο έτος μετατίθεται η ψήφιση της τροπολογίας που επισπεύδει την απελευθέρωση των οδικών εμπορευματικών μεταφορών, το περιεχόμενο της οποίας θα έχει αναδρομική ισχύ. Σύμφωνα με τις επιταγές του Μνημονίου, θα πρέπει η αγορά φορτηγών και βυτιοφόρων δημόσιας χρήσης να είναι πλήρως απελευθερωμένη από την 1η Ιανουαρίου του 2012 και ο μοναδικός τρόπος εκπλήρωσης αυτής της προθεσμίας είναι η χρήση του τεχνάσματος της αναδρομικής ισχύος του νόμου. Παράλληλα, μετατίθεται και η έκδοση της κοινής υπουργικής απόφασης που θα καθορίσει το ύψος του παραβόλου που θα πρέπει να καταβάλουν οι μεταφορικές εταιρείες για να λάβουν νέα άδεια φορτηγού ή βυτιοφόρου. Το ύψος του παραβόλου αποτελεί μάλιστα και σημείο διαπραγμάτευσης μεταξύ εκπροσώπων του κλάδου και στελεχών του υπουργείου Υποδομών, με τους πρώτους να διεκδικούν την υψηλότερη δυνατή τιμή. Σύμφωνα με τον νόμο Ρέππα, το αρχικό ύψος της εισφοράς (στην αρχή της 3ετούς μεταβατικής περιόδου) είχε οριστεί στις 10.000 ευρώ για τον πρώτο τόνο, 2.000 από τον δεύτερο έως και τον έβδομο τόνο και 1.500 ευρώ από τον όγδοο έως και τον 40ό τόνο. Αποτέλεσμα ήταν το κόστος έκδοσης νέας άδειας για όχημα (φορτηγό) 40 τόνων να διαμορφώνεται στις 71.500 ευρώ. Το αντίστοιχο κόστος για τα βυτιοφόρα διαμορφώθηκε στις 27.000 ευρώ για τον πρώτο τόνο και 3.000 ευρώ για κάθε τόνο από τον δεύτερο έως και τον 42ο. Στόχος ήταν, σε βάθος τριετίας, να υπάρχει σταδιακή απομείωση του κόστους άδειας, ώστε αυτό στο τέλος να μηδενιστεί και να προσδιοριστεί μόνο ένα διοικητικό τέλος (παράβολο) για την απόκτηση της άδειας. Ωστόσο, με την τροπολογία που κατατέθηκε προ ημερών, επισπεύδεται η μεταβατική περίοδος, ενώ το ύψος του παραβόλου πρόκειται να καθοριστεί με κοινή υπουργική απόφαση, η οποία αναμένεται να εκδοθεί αμέσως μετά την ψήφιση της σχετικής τροπολογίας.

Στην πράξη βέβαια καμία μεταφορική εταιρεία δεν θα μπορεί να λάβει άδεια την 1η Ιανουαρίου, καθώς το θεσμικό πλαίσιο δεν θα έχει ψηφιστεί ακόμη. Μπορεί η καθυστέρηση να είναι ολιγοήμερη, παραμένει πάντως γεγονός ότι δεν θα υπάρχει δυνατότητα έκδοσης νέων αδειών εντός του Ιανουαρίου. Σήμερα στην αγορά, η τιμή της άδειας έχει περιοριστεί σε 8.000 έως 9.000 ευρώ, εξαιτίας της απόφασης για την απελευθέρωση, αλλά και της μείωσης του μεταφορικού έργου, το οποίο είναι αποτέλεσμα της οικονομικής συγκυρίας. Πληροφορίες αναφέρουν ότι στις προθέσεις του υπουργείου Υποδομών είναι ο καθορισμός του παραβόλου σε ποσό που δεν θα ξεπερνά τις 2.000 ευρώ. Οι εκπρόσωποι του κλάδου από την πλευρά τους ζητούν το διοικητικό τέλος να διαμορφώνεται στις 5.000 ευρώ για τον πρώτο τόνο οχήματος και στη συνέχεια να αυξάνεται κατά 500 ευρώ για κάθε επιπλέον τόνο. Την ίδια στιγμή κύκλοι του υπουργείου Υποδομών διαμηνύουν ότι δεν θα πραγματοποιηθεί συνάντηση του υπουργού Υποδομών Μ. Βορίδη με εκπροσώπους του κλάδου παρά μόνο συνομιλίες σε υπηρεσιακό επίπεδο μεταξύ των δύο πλευρών. Την ίδια στιγμή εκπρόσωποι του κλάδου ζητούν ενίσχυση της αστυνόμευσης, καθώς -όπως καταγγέλλουν- μερίδιο από το μειωμένο μεταφορικό έργο αποσπούν παράνομα οχήματα που εισέρχονται στη χώρα από το εξωτερικό.

Εντός του Ιανουαρίου αναμένεται να επιστρέψει κλιμάκιο της τρόικας στην Αθήνα, οπότε και θα πραγματοποιηθεί δεύτερη συνάντηση με τον υπουργό Υποδομών Μ. Βορίδη. Κατά τη συνάντηση του Ιανουαρίου ο κ. Βορίδης θα πρέπει να είναι σε θέση να αποδείξει ότι η απελευθέρωση του κλάδου των οδικών εμπορευματικών μεταφορών θα αποτελεί πραγματικότητα, ενώ θα πρέπει να έχει και έτοιμη την αντίστοιχη πρόταση για τα ταξί. Κατά την περασμένη επίσκεψη του κλιμακίου της τρόικας, ο κ. Βορίδης ζήτησε και έλαβε, ύστερα από περιπετειώδεις διαβουλεύσεις, παράταση για την παρουσίαση του σχεδίου απελευθέρωσης του κλάδου των ταξί.

Πηγή: Καθημερινή

(Visited 4 times, 1 visits today)
Please follow and like us: