Αναρριχήθηκε στο 3,1% ο πληθωρισμός τον Σεπτέμβριο.

Print Friendly, PDF & Email

Αναρριχήθηκε στο 3,1% ο πληθωρισμός τον Σεπτέμβριο.

Ειδήσεις – Τετάρτη 12 Οκτωβρίου 2011

Αναρριχήθηκε στο 3,1% ο πληθωρισμός τον Σεπτέμβριο

ENIΣXYΣH της πληθωριστικής τάσης στην οικονομία καταγράφει η Ελληνική Στατιστική Αρχή. Ο πληθωρισμός «έτρεχε» με ρυθμό 3,1% τον Σεπτέμβριο σε ετήσια βάση, από 1,7% τον Αύγουστο. Η εξέλιξη αυτή οφείλεται κυρίως στην επαναφορά των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης στα προς εκπτώσεων επίπεδα αλλά και στην αύξηση της τιμής της βενζίνης.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής:

Από τη σύγκριση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή του μηνός Σεπτεμβρίου 2011, προς τον αντίστοιχο Δείκτη του Σεπτεμβρίου 2010, προκύπτει αύξηση 3,1%, έναντι αύξησης 5,6%, που σημειώθηκε κατά την ίδια σύγκριση του έτους 2010 προς το 2009.

Σε σύγκριση με τον Αύγουστο 2011 ο Γενικός Δείκτης παρουσίασε αύξηση 3,3% τον Σεπτέμβριο, έναντι αύξησης 1,9% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.

Ο μέσος Δείκτης του δωδεκαμήνου Οκτωβρίου ‘Α10 – Σεπτεμβρίου ‘Α11, σε σύγκριση προς τον ίδιο Δείκτη του δωδεκαμήνου Οκτωβρίου ‘Α09 – Σεπτεμβρίου ‘Α10, παρουσίασε αύξηση 3,9%, ίδια με αυτή που σημειώθηκε κατά τα αντίστοιχα προηγούμενα δωδεκάμηνα.

Η αύξηση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή κατά 3,3%, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Αυγούστου 2011, προήλθε από τις ακόλουθες μεταβολές των δεικτών:

1. Από τις αυξήσεις των δεικτών:

α) Κατά 0,4% της ομάδας «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών στα είδη: λαχανικά νωπά, αναψυκτικά, χυμοί φρούτων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα φρούτα νωπά.

β) Κατά 3,0% της ομάδας «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών των τσιγάρων.

γ) Κατά 35,8% της ομάδας «Eνδυση και Υπόδηση», λόγω επαναφοράς των τιμών στα επίπεδα πριν από τις θερινές εκπτώσεις.

δ) Κατά 0,1% της ομάδας «Στέγαση», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, του φυσικού αερίου.

ε) Κατά 5,0% της ομάδας «Διαρκή αγαθά – Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω επαναφοράς των τιμών στα επίπεδα πριν από τις θερινές εκπτώσεις.

στ) Κατά 0,4% της ομάδας «Μεταφορές», λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών των καυσίμων αυτοκινήτου (βενζίνης).

ζ) Κατά 0,2% της ομάδας «Αναψυχή – Πολιτιστικές δραστηριότητες» λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών των βιβλίων, γραφικής ύλης-σχολικών ειδών.

2. Από τις μειώσεις των δεικτών:

α) Κατά 0,7% της ομάδας «Εκπαίδευση», λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών στα δίδακτρα ξένων γλωσσών, φροντιστηρίων και ΙΕΚ.

β) Κατά 0,1% της ομάδας «Υγεία», λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών των ιατρικών, οδοντιατρικών και παραϊατρικών υπηρεσιών.

Η αύξηση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή κατά 3,1%, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Σεπτεμβρίου 2010, προήλθε από τις ακόλουθες μεταβολές:

1. Από τις αυξήσεις των δεικτών:

α) Κατά 2,2% της ομάδας «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη: δημητριακά και παρασκευάσματα, κρέατα γενικά, ψάρια νωπά, γαλακτοκομικά και αυγά, έλαια και λίπη, ζάχαρη-σοκολάτες-γλυκά-παγωτά, καφές, αναψυκτικά, χυμοί φρούτων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα φρούτα νωπά και λαχανικά νωπά.

β) Κατά 5,8% της ομάδας «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω αύξησης των τιμών των τσιγάρων.

γ) Κατά 2,8% της ομάδας «Eνδυση και υπόδηση», λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.

δ) Κατά 8,3% της ομάδας «Στέγαση», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, του πετρελαίου θέρμανσης, του φυσικού αερίου, του ηλεκτρισμού, των ενοικίων κατοικιών, των ειδών και υπηρεσιών επισκευής και συντήρησης κατοικίας.

ε) Κατά 0,8% της ομάδας «Διαρκή αγαθά – Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού.

στ) Κατά 4,8% της ομάδας «Μεταφορές», λόγω αύξησης των τιμών στα είδη: καύσιμα αυτοκινήτου (βενζίνη) και υπηρεσίες μεταφορών. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα τέλη κυκλοφορίας και των τιμών των αυτοκινήτων.

ζ) Κατά 0,6% της ομάδας «Επικοινωνίες», λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών των τηλεφωνικών υπηρεσιών.

η) Κατά 2,9% της ομάδας «Ξενοδοχεία – Καφέ – Εστιατόρια», λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών των εστιατορίων-ζαχαροπλαστείων-καφενείων-κυλικείων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών των ξενοδοχείων.

θ) Κατά 2,7% της ομάδας «άλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ασφαλίστρων αυτοκινήτων και δικύκλων και των ειδών ατομικής φροντίδας.

2. Από τις μειώσεις των δεικτών:

α) Κατά 0,7% της ομάδας «Υγεία», λόγω μείωσης των τιμών των φαρμάκων. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση στα νοσήλια των ιδιωτικών κλινικών.

β) Κατά 0,3% «Αναψυχή – Πολιτιστικές δραστηριότητες», λόγω μείωσης των τιμών του οπτικοακουστικού εξοπλισμού-υπολογιστών. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών των βιβλίων, γραφικής ύλης-σχολικών ειδών και του πακέτου διακοπών.

γ) Κατά 0,4% της ομάδας «Εκπαίδευση», λόγω μείωσης των τιμών στα δίδακτρα ξένων γλωσσών, φροντιστηρίων και ΙΕΚ.

Πηγή: http://www.express.gr/

(Visited 14 times, 1 visits today)
Please follow and like us: